Українська мова

Правила написання знака м'якшення

  1. Буква Ь (знак м'якшення) не називає жодного звука, а позначає м'якість попереднього приголосного.
  2. Буква Ь (знак м'якшення) пишеться у кінці слова чи складу лише після букв д, т, з, с, ц, л, н. (Підказка: Де ти зси ці лини)
  3. Буква Ь (знак м'якшення) під час переносу від попередньої букви відривати не можна: ляль - ка






Апостроф 

Переглянути відео можна за посиланням:


Тренувальні вправи

1.Прочитайте і доберіть замість крапок слова з апострофом. Поясніть правопис.
Квіти відцвіли і з…
Пташину від холоду захищає …
Виполюйте на грядках …
Весною пташки в..  собі гнізда.
Вам відомі ці малята: у голуба – г…, у ластівки – …

Слова для довідкизів’яли, бур’ян, пір’я, в’ють, ластів’ята, голуб’ята
Дидактична вправа «Загадочка»
Послухайте загадку, запишіть слова з апострофом:
  1. Не злічу вже, стільки штук
За життя я з’їв гадюк.
Я колючий, мов будяк,
А зовуть мене …    їжак
  1. Хоч у нього шуба є,
Та як холод настає,
Він не їсть тоді, не п’є,
І не ходить, не гуляє,
А у лігво спать лягає…  ведмідь
  1. Я руда, низького зросту,
Хитра я і довгохвоста,
На курей я вельми ласа –
В них таке смачненьке м’ясо.
Вовку – брату я сестриця,
А зовуть мене …     лисиця
  1. Найчорніший з усіх птахів
Чистить ріллю від черв’яків… грак








Як розвинути у дітей швидкість читання!

П’ять експертних порад, що допоможуть розвинути у вашої дитини швидкість читання від Джессі Вайз

Будучи «педагогом взірцевих батьків» і консультантом у питаннях домашнього навчання, Джессі Вайз підкреслює, що процес моделювання швидкості читання – це найкорисніше, що можуть зробити батьки для своїх дітей, щоб допомогти їм досягти доброї швидкості читання.
1.Читайте вголос і виразно.  Дітям необхідно чути тексти, які читаються гладко й легко. Їм також дуже важливо чути приклади виразного читання. Коли ви читаєте вголос, не бійтесь підкреслити емоції, що відбивають тон тексту, такі як хвилювання чи смуток, радість чи здивування. Покажіть дитині, що вірно прочитане слово допомагає розкрити його сенс.

2. Практика і ще раз практика. Читання, як і будь-яка інша навичка, щоби стати досконалою, потребує послідовно повторюваної практики. Мета швидкості читання в тому, щоб читати настільки «гладко» й легко, щоб це відбувалось автоматично й невимушено. Єдине, у чому є потреба, це час і зусилля. Швидкість краще за все розвивається шляхом повторного читання одного й того самого уривка вголос до тих пір, доки не буде досягнута швидкість. Для цього моделюйте читання вголос, використовуючи певний фрагмент тексту. Виберіть невеликий абзац із приблизно ста слів. Нехай ваша дитина прочитає його кілька разів – до чотирьох разів за один підхід.


3. Точно визначте проблеми. Є три основних елементи швидкості читання: швидкість, точність і просодія (наскільки добре читач використовує зміни в тоні голосу, інтонацію, акценти, наголоси, паузи й т. ін., щоби передати смисл та емоції). Коли ви слухаєте, як ваша дитина читає вголос, звертайте увагу на всі ці три складові й постарайтеся зрозуміти, з якою з них вона має труднощі.
Проблеми зі швидкістю можуть проявлятись по-різному. «Здогадується дитина про незнайоме слово за контекстом чи фонетичним звучанням? Чи складно це для неї?». Один зі способів з’ясувати, чи перевищено поточний рівень її комфортного читання, це підрахунок кількості слів, на яких дитина спотикається. За словами Вайз, «…якщо дитина невірно прочитує більш ніж одне слово з кожних двадцяти, вона буде зосереджувати свою увагу на розпізнаванні слів, а не на швидкості», отже, мати труднощі.

4. Зробіть читання захоплюючим. Незважаючи на те що практика дуже важлива, не перетворюйте читання на тяжку працю, якої ваша дитина просто почне боятися. Замість того щоби перетворювати цей процес на рутину з фіксованим графіком, спробуйте включити читання вголос у серію захоплюючих спільних заходів з дитиною.

Якщо ваша дитина – юний актор, який подає надії, створіть театральне дійство з улюбленої історії. Вам не потрібні реквізит, костюми й навіть сцена. Ілюстровані книги із двома чи більше дійовими особами чудово підійдуть для цього, але пам’ятайте: якщо історія не буде цікавою та веселою, то вистава не вийде. Створіть свій власний випуск новин – це ще один вид діяльності, який дозволить попрактикуватись у швидкості читання. Ви можете записати короткі новини разом з вашою дитиною або використати спрощені версії історій з газети, а потім декламувати їх, як диктор телебачення.

5. Використовуйте аудіокниги. Аудіокниги – це величезний ресурс, адже звичайно їх читають професійні актори, націлені на створення цілого спектаклю, використовуючи при цьому всі можливості свого голосу, – саме такого виразного моделювання діти й потребують. Крім того, аудіокниги можуть бути особливо корисними в якості незалежного засобу для навчання дітей старшого віку, які все ще б’ються над читанням, але не хочуть сидіти й займатися з батьками.

Вайз пропонує такі кроки: «Виберіть частину аудіокниги (або частину книги, яку ви читаєте вголос). Прослідкуйте за тим, щоби дитина уважно прослухала її. Потім хай вона спробує прочитати її вголос разом з вами чи записом. Далі хай спробує прочитати цей уривок вголос самостійно, а ви послухайте, як вона буде це робити».








І. ДОПОВНЕННЯ  РЕЧЕНЬ ТЕКСТУ
ПОТРІБНИМИ СЛОВАМИ


Доповнюй речення потрібними словами. Використовуй слова для довідки. Де потрібно змінюй закінчення

1. На галявині, оточеній старими ялинками, жила ________. Галявина була чарівна – поросла________________ травою та барвистими квітами. Звичайно, сову не краса приваблювала - тут було багато ______________.
Вночі сова ____________, а вдень____________.

Слова для довідки: густою,сова, мишей, полювала, відпочивала



2. Дмитрик _________________ в лісі капелюх. Через місяць хлопчик знову _______________ до лісу. Він ________________ на гілці свій капелюх. В нім ____________________ пташенята. Дмитрик не __________________ капелюха, а ______________ на траву хлібця.

Слова для довідки: забув, прийшов, побачив, пищали, взяв, покришив.



3. Букет квітів поставили на _______________ . В кімнаті стало ________________ й _____________________. Квіти  ______________________ наше життя. Квітами вітають зі всіма радісними ___________________ в житті. Щасливий той, хто любить _____________________ та _____________________ їх.

Слова для довідки: квіти, подіями, стіл, приємніше, прикрашають, світліше, охороняє.